Hartverwarmend concert voor de zorg in het Philips Stadion

Eindhoven- Een geweldig benefiet georganiseerd op initiatief van de Philips Harmonie. Na een gesprek met dhr. Gerbrands (algemeen directeur PSV) werd het Stadion gratis beschikbaar gesteld. Alle deelnemende artiesten hebben daarna spontaan toegezegd, want wie wil nu niet in het beroemde Philips Stadion optreden voor zo’n goed doel?! De Philips Harmonie heeft voor een unieke line-up van artiesten gezorgd van eigen Eindhovense bodem.

Zie compilatie video Benefiet concert voor de zorg

Vanaf de hoofdtribune hebben zo’n 500 aanwezigen op corona-veilige wijze kunnen genieten van een prachtige avond. De spits werd afgebeten door de harmonie zelf met de Philips Mars, het onbetwiste clublied van PSV. Daarna nam cabaretier Rob Scheepers het stokje over en praatte het geheel op ludieke wijze aan elkaar. Laetitia Gerards ontroerde het publiek met haar prachtige vertolking van Rusalka’s Song to the Moon, waarna oud-PSV’er Björn van der Doelen zich mocht laten horen. Toen het dak eraf met DJ La Fuente, intussen wereldwijd bekend door zijn unieke stijl en geluid: housemuziek op z’n best en dit keer samen met de Philips Harmonie: voor herhaling vatbaar! Melissa Janssen en Johnny Rosenberg, bekend van The Voice of Holland, schitterden met heerlijke swingende nummers. Dan was daar nog op het laatste de mystery guest: Joel Borelli. De Eindhovense rasmuzikant heeft zelf met Covid-19 op de IC van het Catharina Ziekenhuis gelegen en weet dus als geen ander hoe en wat corona met je kan doen. Door deze ervaring heeft hij een prachtig lied speciaal voor de zorg geschreven: kippenvel en tranen alom.

En goed nieuws: In navolging van dit concert zal de Philips Harmonie de komende periode in samenwerking met accountants- en adviesorganisatie Crowe Foederer muzikale optredens verzorgen bij ziekenhuizen in de regio om de zorgmedewerkers die er niet bij konden zijn alsnog te verrassen.

Alle artiesten werden vakkundig begeleid door de Philips Harmonie, die heeft laten zien dat in een kleine 4 weken een groots evenement met succes kan worden uitgevoerd.

Posted on sep 22, 2020