30 oktober 2016

Stoere prinsessen en softe ridders

Locatie: Theater de Schalm
Aanvang: 15:00
Datum: 30 oktober 2016

Stoere Prinsessen en softe ridders

De drukbezochte familieconcerten van de Philips Harmonie staan bekend om hun speelse, spontane, maar zeker ook hun educatieve karakter. Ooit begonnen met het bestaande sprookje Peter en de Wolf en van daaruit uitgegroeid naar een geheel eigen uitvoering van dit concept. Door eigen leden verzonnen verhalen met het orkest als uitvoerend orgaan én cast vielen enorm in de smaak bij jong en oud. Het laatste familieconcert had als titel “Stoere Prinsessen en Softe Ridders” en ging over Prinses Alena die alles had wat haar hartje begeerde, maar toch diep ongelukkig was. Op een dag kreeg prinses Alena haar 100e cadeau: een trampoline. Maar dit was geen gewone trampoline. Op deze trampoline kon ze zó hoog springen dat ze over de toppen van de bomen kon kijken… Ja, zelfs over de hoge kasteelmuur! Zo begon het grote avontuur waarin Alena op zoek ging naar het instrument dat het beste bij haar paste.