24 maart 2018

Locatie: Vliegbasis Eindhoven
Aanvang: 12:00
Datum: 24 maart 2018

Zaterdag 24 maart heeft de Philips Harmonie in samenwerking met koninklijk mannenkoor La Bonne Espérance haar medewerking verleend aan de herdenking en onthulling van het gedenkteken vliegramp MH17 monument, op vliegbasis Eindhoven.

,,Precies 1320 dagen nadat de eerste slachtoffers aankwamen op Eindhoven wordt hier het monument onthuld dat ons voor eeuwig aan hun thuiskomst zal herinneren", zegt Ronald Rutten, destijds hulpverlener bij de ramp, en een van de  initiatiefnemers van de stichting walk-for-298. ,,Hier werden we door een vreselijke ramp met elkaar verbonden."

De onthulling werd bijgewoond door honderden nabestaanden, hulpverleners en prominenten zoals burgemeesters, ambassadeurs en toenmalig minister Buitenlandse Zaken en huidig vicevoorzitter van de Europese Commissie Frans Timmermans.

Het monument is een initiatief van de stichting Walk-for-298, opgericht door een van de hulpverleners tijdens de aankomstceremonies. Het initiatief in Eindhoven staat los van het nationale monument in Vijfhuizen (bij Schiphol) dat vorig jaar officieel werd geopend.