9 maart 2024

House on Fire

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven
Datum: 9 maart 2024

Floris and the Flames zetten met hun ongeëvenaarde energie Muziekgebouw Eindhoven op z’n kop. Laat je meevoeren in een symfonische samensmelting van klassiek en pop, waarbij de aanstekelijke energie van Floris and the Flames samenkomt met de kracht van het Philips Harmonie Orkest. Van de meeslepende Vuurvogel naar Rondo tot Queen en ABBA, belooft het een veelzijdig concert te worden. Met hun gezamenlijke toewijding om creatieve grenzen te verleggen, staan ze klaar om een indrukwekkend muzikaal spektakel te presenteren. Ervaar vurige muziek met een veelzijdig karakter.

Het rosharige Belgische kwartet bestaat uit Floris Willem (viool), Gert Peeten (elektrische piano, gitaar, elektronica), Dries Peeten (basgitaar) en Simon Schrooten (drums, percussie). Allen genoten een klassieke opleiding, maar treden graag buiten de gebaande paden. Ze brengen een bijzondere combinatie van poprock, klassiek en folk ligt middels vurige optredens en een uniek geluid!

Speciaal voor de jeugd onder de 23 jaar 50% korting op de toegangskaarten middels de kortingscode: Florisphilips. De kaarten kosten dan nog maar € 10,00.  LETOP: ID verplicht!

Datum     : zaterdag 9 maart 2024

Locatie    : Muziekgebouw Eindhoven

Aanvang : 20:15u

Prijs          : Kaartverkoop via Muziekgebouw Eindhoven

• Floris and the Flames
    Floris and the Flames Band

Vier Belgische artiesten die een passie voor muziek delen... en hun rosse haarkleur: dit is Floris and the Flames!

Met hun muziek overschrijden Floris and the Flames de grenzen tussen klassiek, poprock en folk. De bijzondere combinatie van viool, piano, basgitaar, drums en elektronica zorgt voor een unieke sound.

Hun energieke optredens bewegen het publiek, zowel in concertzalen als op grote openluchtpodia.

Floris Willem (viool), Gert Peeten (elektrische piano, gitaar, elektronica), Dries Peeten (basgitaar) en Simon Schrooten (drums, percussie) genoten een klassieke opleiding en gaan graag buiten de gebaande paden. Geholpen door Belgisch componist/arrangeur Laurent Beeckmans brengen ze eigen composities en originele herwerkingen van klassieke meesterwerken (Bach, Vivaldi, Paganini, Glass...). Verwacht u aan vurige muziek met een veelzijdig karakter!

De groep werd onder meer uitgenodigd in het Paleis voor Schone Kunsten (BOZAR) in Brussel, in de concertzaal MuTh van de Wiener Sängerknaben en het Theater am Spittelberg in Wenen, bij het televisieprogramma De Ideale Wereld (Canvas) en op de wereldtentoonstelling "EXPO 2020" in Dubai.

Bekijk CV