14 januari 2024

Locatie: Auditorium TU/e
Datum: 14 januari 2024

Nieuwjaarsconcert 2024

Na de unieke jubileumreis kijken we alweer reikhalzend uit naar het volgende project: het traditionele nieuwjaarsconcert! Dit zal op 14 januari 2024 plaatsvinden, en wel zoals altijd in het Auditorium van de Technische Universiteit Eindhoven.

Het belooft een zowel klassiek als veelzijdig programma te worden, en wel door de bijdrage van onze speciale gast de Omniband!

De Omniband is een trio dat werkzaam is in het muziektheater, en bestaat uit Jochem van Hoogdalem, Sander Borst en Douwe Nauta. Deze drie jonge, conservatoriumgediplomeerde multi-instrumentalisten spelen tezamen wel 26 instrumenten. Ook zijn ze niet vies van al dan niet humoristische experimenten op zowel muzikaal als theatraal vlak.

Tezamen brengen we een divers alsmede herkenbaar programma ten gehore! Zo komen de ouverture van de operette Isabella van Franz van Suppé en de Tritsch-Tratsch-Polka en de Kaiser-Walzer van Johann Strauss jr. voorbij, maar komen we ook buiten Oostenrijk. Zo komt de circusmars The Circus Bee van de Amerikaanse componist Henry Fillmore aan de orde, en gaan we zelfs naar Mexico met Sobre las Olas van Juventino Rosas. En wat dacht u van de eigentijdse compositie Rapsalon Fanfare van de Nederlandse Steven Verhelst? Bij de opening van het nieuwe Centraal Station in Rotterdam is deze muzikale samentrekking van ‘Rotterdam’ en ‘Kapsalon’ (wat ook de bijnaam van Rotterdam Centraal is, gezien enige gelijkenis met de versnapering) voor Koning Willem-Alexander gespeeld. Een verder Nederlands tintje krijgt ons optreden door de wals And the Waltz Goes On, aangezien deze zijn première beleefde door het orkest van André Rieu in Wenen. In het publiek zat de componist, niemand minder dan de Welshe acteur Sir Anthony Hopkins, die het nummer op negentienjarige leeftijd schreef, toen hij nog andere aspiraties had.

Datum     : zondag 14 januari 2024

Locatie    : Auditorium TU/e

Aanvang : 11:30u  (deuren gaan open om 10:30u)

Prijs          : Kaarten alleen nog zondag 14-01-2024 aan de kassa te verkrijgen.

€ 15,00 (incl. kopje koffie/thee bij binnenkomst)

Studenten en medewerkers van de TU/e krijgen gratis toegang op vertoon van

hun studenten- of medewerkerskaart.

Kinderen t/m 12 jaar gratis

Gratis parkeren

Na het concert is er gelegenheid voor een nazit bij de Senaatszaal om samen met de muzikanten het nieuwe jaar in te luiden.

We zien u graag op 14 januari 2024 in het auditorium van de TU/e!

• Omniband
    Omniband Band

De Omniband is een driekoppig muziektheatercollectief bestaande uit Jochem van Hoogdalem, Sander Borst en Douwe Nauta. De drie jongens hebben elkaar ontmoet in het Ricciotti Ensemble, een broedplaats voor muzikanten die alles nèt een beetje anders willen en vinden dat de wereld wel wat gezelliger mag.

Van huis uit alle drie welopgevoede muzikanten met Conservatorium diploma’s op zak, is de Omniband de perfecte speeltuin om buiten hun comfortzone te breken en te experimenteren op muzikaal en theatraal vlak.

Geïnspireerd door Mini & Maxi, the Ashton Brothers, Släpstick, Victor Borge en nog vele anderen brengt de Omniband een avond onvergetelijk genieten en gezelligheid: dat wil je niet missen.

Bekijk CV