13 april 2024

‘Sophia’ en ‘Philips’: Twee harmonieorkesten van de Brabantse top delen het podium

Locatie: Augustinianum
Aanvang: 20:00
Datum: 13 april 2024

Op zaterdag 13 april om 20:00 uur is de Koninklijke Harmonie "Sophia's Vereeniging" uit Loon op Zand op uitwisseling in het Augustinianum te Eindhoven, met het aldaar gevestigde Philips Harmonie Orkest als gastheer. Beide orkesten zullen hoogstaande optredens verzorgen voor de liefhebbers van harmoniemuziek!

Twee harmonieorkesten behorend tot de absolute top van de Brabantse amateurmuziek op één avond. De liefhebbers van harmoniemuziek kunnen op zaterdag 13 april hun hart ophalen in het Augustinanum in Eindhoven. De Koninklijke Harmonie “Sophia’s Vereeniging” uit Loon op Zand, dat onder de muzikale leiding staat van Jos Schroevers, trakteert Eindhoven op een fantastisch programma. Het Philips Harmonie Orkest, onder de bezielende leiding van Matty Cilissen, dat deze avond als gastheer optreedt, zal hetzelfde doen voor hun thuisstad. Deze mooie ontmoeting tussen twee toporkesten gaat gepaard met zowel een hoop bombarie als rustige, ingetogen muziek, tezamen gegoten in een divers programma.

SOPHIA’S VEREENIGING

‘Sophia’ zal de befaamde Schilderijententoonstelling van Moessorgski, de Première Rhapsodie van Debussy, het werk Kaleidoscope van de Brabantse Martijn Rondel en het symfonische gedicht Flying Jewels van James David ten gehore brengen.

PHILIPS HARMONIE ORKEST

‘Philips’ zal onder meer A Brussels Requiem van de Vlaamse Bert Appermont uitvoeren. Deze epische compositie, gecentreerd rond het kinderliedje Au Claire de la Lune, geeft uitdrukking aan de emoties die Appermont voelde na de aanslagen in Brussel op 22 maart 2016, die een schokgolf door België en de rest van de wereld joegen. Naast angst en verdriet spreekt het stuk ook hoop en het geloof in een andere wereld uit, en vormt het een eerbetoon aan alle slachtoffers van de aanslagen. Verder zal het orkest de ouverture van de operette van Isabella van Suppé, Danza Ritual del Fuego uit het ballet El Amor Brujo van De Falla, de themamuziek van Band of Brothers van Michael Kamen en de Conga del Fuego Nuevo van de Mexicaanse componist Arturo Márquez ten gehore brengen.

Dit bijzondere optreden heeft plaats op 13 april om 20:00 in het Augustinianum. Voor de pauze speelt ‘Sophia’; na de pauze volgt ‘Philips’. De reguliere entreeprijs bedraagt €15; studenten (MBO, HBO, WO) krijgen op vertoon van een studentenpas voor een gereduceerd tarief van €12,50 toegang tot het concert. Tickets voor studenten, klik hier.

Datum     : zaterdag 13 april 2024

Locatie    : Augustinianum Eindhoven

Aanvang : 20:00u

Prijs          : €15,00

Online is de kaartverkoop gesloten.
Kaarten nog te koop aan de kassa.

Solisten

• Koninklijke Sophia's Vereeniging
    Koninklijke Sophia's Vereeniging Orkest

Het symfonisch blaasorkest van de Koninklijke Sophia’s behoort al tientallen jaren tot de top van de blaasorkesten in Nederland en komt uit in de concertdivisie van de KNMO. Samen muziek maken op een zo hoog mogelijk niveau is de gemeenschappelijk hobby die de leden bindt. Het orkest bestaat voor het overgrote deel uit gevorderde amateurs, maar ook enkele muzikanten met een muziekvakopleiding en studenten aan conservatoria maken er deel van uit.

Bekijk CV