Wist je dat Sir Charles Chaplin, naast acteur, regisseur en schrijver van zijn films, ook zijn eigen filmmuziek schreef? Zijn derde Oscar kreeg hij voor het componeren van de score van zijn meesterwerk 'Limelight', op 84-jarige leeftijd. Ook is het nummer 'Smile' uit 'Modern Times', een film die in veel lijsten van 'beste films ooit' voorkomt, een van de bekendste nummers van Chaplin als componist en uitvoerend artiest. Dit nummer is afgelopen zondag met Hermine Deurloo als soliste op de mondharmonica ten gehore gebracht door het Philips Harmonie Orkest op hun filmmuziekconcert in de Wim van Doornekiosk. Ook is een medley van herkenningsmelodieën uit de onvergetelijke films van Chaplin gespeeld tijdens dit optreden.

Het was bloedheet, maar zeer de moeite waard! Veel publiek zocht verkoeling in de schaduw en andere geneugten die het Stadspaviljoen tegenover de kiosk bood tijdens het drukbezochte concert. Hermine Deurloo speelde fenomenaal, en alle stukken werden enthousiast ontvangen! Tot de volgende zomer, zouden we zeggen!

Posted in Concerten on jun 25, 2023