Terugblik concertreis 2023

Na twee jaren van uitstel vanwege corona was het een aantal weken geleden dan echt zover: de jubileumreis naar Zuid-Tirol! De reisdagen in de bus vlogen van de gezelligheid voorbij, en dankzij een perfecte voorbereiding en organisatie van de reiscommissie en het ontvangstcomité aldaar onder leiding van Stefan Parschalk, voorzitter van de Stadtkapelle Bozen, kon het driedaagse verblijf in een vol programma gestoken worden. Naast de concerten, toch wel de voornaamste redenen om naar Zuid-Tirol te gaan, waren er immers ook leuke activiteiten georganiseerd! Zo hebben we een stadswandeling met rondleiding te Bozen gemaakt, en de Tappeinerweg-wandeling van Dorftirol naar Meran volbracht, waarin hoogten verkend werden. Ook hebben we op uitnodiging van de stadskapel getörggeld, wat een gezellige, lange avond onder kameraadschappelijk gezelschap inhoudt waarin veel gedronken en traditioneel gegeten wordt. Uiteraard is op deze uitnodiging ingegaan; en de overige avonden is net zo uitbundig feestgevierd!

De concerten, waar we ook voor kwamen, bestonden uit een binnenoptreden in de raadszaal in Naturns, twee pleinconcerten in Meran, en een marsoptreden op het Traubenfest, wederom in Meran. Het jaarlijkse Meraanse oogstfeest werd onder meer gevierd met een parade, de Festumzug, waaraan zo’n zestig, veelal plaatselijk muziekgezelschappen en praalwagens deelnemen; en wij mochten als speciale gast daaraan meedoen, wat uiteraard een bijzondere eer is! De concerten hadden alle plaats op mooie locaties, met buiten de prachtigste uitzichten op hoge bergtoppen! Daarnaast kwam het publiek in groten getale, en waren ze enorm enthousiast, wat de sfeer nog meer verhoogde. Onze chef-dirigent bleek telkenmale een rasentertainer, die met het publiek danste, een polonaise inzette, en hen met verve dirigeerde in gezang en geklap.

Posted in Concerten on okt 17, 2023