Ciao Italia! Uitzwaaiconcert Jubileumreis 110 Jaar Philips Harmonie Orkest

Op 7 oktober om 20:00 uur heeft het Philips Harmonie Orkest in het Augustinianum een uitzwaaiconcert gegeven, ter gelegenheid van de jubileumreis die het orkest een week later zal ondernemen.

Deze jubileumreis stond eigenlijk voor twee jaar geleden gepland, maar is toen vanwege de coronapandemie uitgesteld. De reis zal gaan naar de steden Bozen en Meran in Zuid-Tirol, alwaar het orkest enkele gezeten concerten zal geven, en middels een marsoptreden zal deelnemen aan het Traubenfest te Meran. Op het programma van het uitzwaaiconcert, dat dezelfde programmering kent als de gezeten concerten, staat onder meer de opera-ouverture Ruslan & Ludmila van Glinka, de eerste Roemeense rapsodie van Enescu, muziek uit de musical On the Town van Bernstein, en medleys van Queen-muziek en uiteraard Italiaanse liederen.

Het concert was zeer geslaagd en de mannen en vrouwen van het Philips Harmonie Orkest zijn klaar voor de reis.

Posted in Concerten on okt 13, 2023