1 september 2019

Caratconcert Helmond

Locatie: Stadspark De Warande
Datum: 1 september 2019

Een concert zoals Rieu het doet in Maastricht, maar dan in het mooie stadspark de Warande in Helmond. De Philips Harmonie onder leiding van Matty Cilissen brengt een mooi en gevarieerd programma – van klassiek tot modern – met medewerking van sopraan Laetitia Gerards.

De pas 26-jarige Laetitia slaagde in 2016 summa cum laude aan het conservatorium in Amsterdam en was in 2013 winnares van het Prinses Christina Concours. Ze heeft opgetreden met vele gerenommeerde orkesten zoals het Symfonie-orkest van Moskou, het Orkest van de 18e eeuw en het Concertgebouworkest.

Datum: Zondag 1 september

Locatie: Stadspark De Warande in Helmond

aanvang: 13:30 uur

foto: website www.laetitiagerards.com

• Laetitia Gerards
    Laetitia Gerards Zangeres

Laetitia Gerards treed op bij gerenommeerde orkesten en ensembles als het Nederlands Philharmonisch Orkest, het Nederlands Kamerorkest, het Residentie Orkest, het Concertgebouw Kamerorkest, Camerata RCO, Amsterdam Sinfoniëtta en Het Orkest van de Achttiende Eeuw. In 2016 debuteerde ze bij het Moscow Symphony Orchestra in de Grote Zaal van het Tchaikovsky conservatorium in Moskou. Op uitnodiging van de Netherlands-America Foundation gaf ze concerten in Los Angeles, San Francisco, Calgary en Vancouver.

In maart 2020 zal Laetitia bij De Nederlandse Reisopera de rol van Marenka zingen in ‘Die Verkaufte Braut’ van Bedrich Smetana. Samen met het Nederlands Philharmonisch Orkest is ze dit voorjaar twee maal te horen in het Concertgebouw. Op het programma staan highlights uit Leonard Bernsteins beroemde Amerikaanse musicals.

Aankomende zomer is Laetitia de nieuwste deelnemer aan het talenttraject ‘AVROTROS Klassiek presenteert!’. Samen met pianist Thomas Beijer neemt zij haar debuut-cd op, die eind augustus 2020 verschijnt.