7 oktober 2023

Datum: 7 oktober 2023

Ciao Italia!

Uitzwaaiconcert Jubileumreis 110 Jaar Philips Harmonie Orkest

Op 7 oktober om 20:00 uur zal het Philips Harmonie Orkest in het Augustinianum een uitzwaaiconcert geven, ter gelegenheid van de jubileumreis die het orkest een week later zal ondernemen naar Bozen en Meran in Zuid-Tirol te Italië. Deze jubileumreis is vanwege de coronapandemie enkele jaren uitgesteld: het orkest is op 8 juni jongstleden alweer 112 jaar oud geworden.

Van 12 tot 16 oktober zal het orkest, op uitnodiging van de Stadtkapelle Bozen, afreizen naar Zuid-Tirol, naar aanleiding van het zogeheten Traubenfest te Meran. Er zal een zaaloptreden in het dorp Naturns zijn, pleinoptredens in de steden Meran en Bozen, en middels een marsoptreden zal het orkest deelnemen aan het oogstfeest, dat opgeleukt wordt met diverse optredens in paradevorm van verenigingen over de gehele wereld. Het is een enorme eer hieraan te mogen deelnemen!

Op 7 oktober geven we hetzelfde optreden als het zaalconcert in Naturns, zodat u niets hoeft te missen, en zo een mooi voorproefje kunt krijgen van wat ons op de reis te beleven staat! Op het programma staat onder meer de ouverture van de opera Ruslan & Ludmila van Mikhail Glinka, gebaseerd op het gedicht van Poesjkin, de eerste Roemeense rapsodie van Georges Enescu, drie dansen uit de musical On the Town van Leonard Bernstein, een hommage aan Astor Piazolla genaamd Destino: ¡Tango!, medleys uit de muzikale film The Blues Brothers en muziek van Queen, en natuurlijk Italiaanse werken, zoals de Passerella di Addio van Nino Rota uit de film 8½ van Federico Fellini en Ciao Italia, een medley van lichte Italiaanse liederen.

Het Augustinianum huist op de Dirk Boutslaan 25, 5613 LH Eindhoven. De entreeprijs voor het uitzwaaiconcert bedraagt 10 euro. Kaarten alleen nog verkrijgbaar bij de kassa op locatie.