13 maart 2022

HAPPY 2022 - WE MEET AGAIN!

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven
Datum: 13 maart 2022

WE MEET AGAIN!

Nieuwvoorjaarsconcert Philips Harmonie Orkest

Zondag 13 maart Muziekgebouw Eindhoven 15:00 uur.

Eindhoven - Na een lange periode van stilte is het eindelijk weer mogelijk voor het Philips Harmonie Orkest om met het voltallige orkest te repeteren en dus ook de hoogste tijd om dit te vieren met een concert.

Traditiegetrouw is het eerste optreden in het nieuwe jaar ons Nieuwjaarsconcert, maar omdat dat nu in het voorjaar plaatsvindt hebben we het samengevoegd tot een heus "Nieuwvoorjaarsconcert". Een ware primeur in deze toch al aparte tijden!

Met een divers programma van Strauss en Carmen via Benny Goodman en West Side Story tot Gershwin en Latijns-Amerikaanse muziek, nodigen wij u uit om weer te komen luisteren naar deze ietwat verlate nieuwjaarsgroet van de Philips Harmonie Orkest. Onder leiding van Matty Cilissen en met de medewerking van onze schitterende virtuose sopraan Aylin Sezer, die u kent van ons vorige optreden en natuurlijk van haar optredens bij Maestro en het Prinsengrachtconcert.

Aylin Sezer is reeds vele malen gelauwerd: bij het behalen van haar master Operazang aan de Dutch National Opera Academy werd ze onderscheiden voor haar buitengewone artistieke kwaliteiten. Ze won diverse internationale prijzen, en trad op met de Nationale Opera, het Koninklijk Concertgebouworkest en Opera Zuid. Ook was ze verleden jaar op het Prinsengrachtconcert te horen, onder andere met de aria Je dis que rien ne m'épouvante uit de opera Carmen van Georges Bizet die in dit concert natuurlijk ook gespeeld gaat worden.

Kaarten €15  via Muziekgebouw Eindhoven (incl drankje) - klik hier

Programmaboekje - klik hier

Datum: Zondag 13 maart 2022

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven

Aanvang: 15.00 uur

Kaarten: €15,- (incl. drankje - excl. reserveringskosten)

• Aylin Sezer
    Aylin Sezer Zangeres

Als klap op de vuurpijl, last but not least: Aylin Sezer!

De Turks-Nederlandse sopraan Aylin Sezer is geboren en opgegroeid in Turkije. Ze heeft een Nederlandse moeder en een Turkse vader. Naast haar gebruikelijke engagementen als klassiek geschoolde zangeres, geniet zij ook van toneel en cross-over optredens met Turkse muziek o.a met World Opera Lab en Selim Doğru en jazz met Ramon Valle’s Boundless Forces. Aylin Sezer behaalde haar master in operazang bij de Dutch National Opera Academy met een onderscheiding voor ‘exceptional artistic quality’. Samen met het Philips Harmonie Orkest zal zij het Kanatlari Gümüs uitvoeren; wellicht u bekend van het Prinsengrachtconcert 2021!

The Turkish-Dutch soprano Aylin Sezer was born and raised in Turkey. She has a Dutch mother and a Turkish father. In addition to her usual engagements as a classically trained singer, she also enjoys stage and crossover performances with Turkish music including World Opera Lab and Selim Doğru and jazz with Ramon Valle's Boundless Forces. Aylin Sezer obtained her master's degree in opera singing at the Dutch National Opera Academy with a distinction for 'exceptional artistic quality'. Together with the Philips Harmonie Orkest she will perform the Kanatlari Gümüs; you may be familiar with from the Prinsengracht concert 2021!

Bekijk CV