11 november 2022

Connected!

Philips Harmonie Orkest meets Auletes

English below

Op vrijdag 11 november om 20:15 uur geven het Philips Harmonie Orkest en Harmonieorkest Auletes, onderdeel van de Eindhovense Studentenmuziekvereniging Quadrivium, een gezamenlijk optreden in het Muziekgebouw Frits Philips te Eindhoven. En met ‘gezamenlijk optreden’ wordt dit concert ook echt zo bedoeld: beide orkesten zullen immers, naast afzonderlijke optredens, in een collectief gedeelte samen als één groot gelegenheidsorkest meerdere stukken ten uitvoer brengen. Dit is een bijzondere eerste samenwerking tussen de twee verenigingen, waar beide orkesten erg enthousiast over zijn!

Harmonieorkest Auletes bestaat uit ongeveer vijftig enthousiaste muzikanten, die voornamelijk studenten van de Technische Universiteit Eindhoven en Fontys zijn. Een erg jong orkest dus, maar er zijn al naast dit aankomende project andere mooie verbindingen daarvanuit te trekken naar de gemiddeld wat oudere leden van het Philips Harmonie Orkest. Beide orkesten danken hun bestaan immers in al dan niet indirecte zin aan Philips, en enkele jongere leden van het Philips Harmonie Orkest spelen bij Auletes, of hebben er eerder meegespeeld.

Maar op meerdere manieren wordt de verbinding tussen beide orkesten ook direct opgezocht. Er is immers ook een hoop jong talent te vinden in het studentenorkest Auletes: zo zullen er twee leden uit dat orkest samen met de Philips Harmonie, het andere orkest, solowerken ten uitvoer brengen. De solisten zijn de klarinettiste Vera Nijhuis, bachelorstudente Electrical and Electronic Engineering aan de Fontys, en de altsaxofonist Victor Slegt, masterstudent Medical Engineering aan de TU.

Deze eerste samenwerking zal waarschijnlijk niet de laatste zijn; het is altijd mooi om jong en oud samen op een gezellige wijze en een hoog niveau te laten spelen, en zo een leuke connectie aan te gaan. Hopelijk zullen veel gezamenlijke projecten tussen beide orkesten dan ook spoedig volgen!

Datum  : 11 november 2022

Tijd       : 20:15 uur

Locatie : Muziekgebouw Eindhoven

Kaarten: vanaf €12,50 via Muziekgebouw Eindhoven (klik hier)

On Friday November 11th, at 8:15 PM, the symphonic wind orchestras Philips Harmonie Orkest and Harmonieorkest Auletes, of which the latter is part of the Eindhoven Student Music Association Quadrivium, will give a joint performance in the concert hall Muziekgebouw Frits Philips in Eindhoven. This concert will also really be such a ‘joint performance’, as, in addition to individual performances, both orchestras will also perform several pieces together in a collective part as one large ad hoc orchestra. This is a special, first collaboration between the two associations, about which both orchestras are very enthusiastic!

The wind orchestra Auletes consists of about fifty enthusiastic musicians, who are mainly students of the Eindhoven University of Technology and Fontys. Because of this, most members are very young, which makes this upcoming project a very interesting one. In addition to this, however, there are also other connections to the on average older members of the Philips Harmonie: for example, in one way or another, both associations owe their existence to Philips. In addition, several younger members of the Philips Harmonie also play with Auletes, or have played with them before.

But the connection between the two orchestras is also directly sought in multiple ways. After all, there is also a lot of young talent to be found in the student orchestra! Two members of that orchestra will perform solo works together with the Philips Harmonie, the other orchestra: the two soloists will be Vera Nijhuis on clarinet, who is a bachelor student of Electrical and Electronic Engineering at Fontys, and Victor Slegt on alto saxophone, master student of Medical Engineering at the TU/e.

This first collaboration probably will not be the last, as it is always nice to hear the young ones and the somewhat older ones play together at a high level and have a nice time, and to let them make a nice connection in this way. Hopefully many more joint projects between the two orchestras will roll out of this!

Date       : 11 november 2022

Time       : 20:15 uur

Location : Muziekgebouw Eindhoven

Tickets    : € 12,50 - € 17,50 at Muziekgebouw Eindhoven (click here)

• Vera Nijhuis
    Vera Nijhuis Solist
    Hoi! Mijn naam is Vera, en ik speel klarinet bij studentenharmonieorkest Auletes in Eindhoven. Op 11 november spelen Auletes
    en de Philipsharmonie samen een concert in Muziekgebouw Eindhoven, en ik mag solo spelen!

In mijn dagelijks leven ben ik student Electrical and Electronic Engineering bij Fontys in Eindhoven, en als ik naast studeren, muziek maken en naborrelen nog tijd over heb zit ik het liefst onder een dekentje op de bank met een goed boek!
  • Victor Slegt
    Victor Slegt Solist
    Even voorstellen! Ik ben Victor Slegt 24 jaar, oorspronkelijk geboren in Groningen maar vrijwel heel mijn leven al wonend in het mooie Brabant. Daar altijd fanatiek muzikaal actief geweest in de plaatselijke dorpsharmonie en bij verschillende pop- en bigbands. Via mijn studie medische technologie uiteindelijk ook mee gaan doen bij studenten orkest Auletes en daar inmiddels toch ook al een aantal jaar spelend. Ik heb al een aantal super mooie projecten mee mogen spelen maar het muziekgebouw heeft altijd hoog op mijn lijstje gestaan. Het feit dat ik de kans krijg om te soleren bij de Philips Harmonie maakt dat nog eens extra bijzonder, ik kijk onwijs uit naar 11 November en het word ongetwijfeld een prachtige muzikale ervaring!

Muziek maken doe ik nu ruim 15 jaar, waarvan 5 jaar bij Auletes. Bij de Philips harmonie heb ik als invaller al eens mogen proeven van de sfeer, en nu mag ik samen met het orkest dus een solowerk gaan doen. Ik heb er super veel zin in!