25 juni 2023

Locatie: Wim van Doorne Muziekkiosk
Datum: 25 juni 2023

Music from the Movies - Kioskconcert 2023

Bij dit gratis toegankelijke concert op de Wim van Doorne Muziekkiosk bij het mooie Stadswandelpark treedt het Philips Harmonie Orkest uit Eindhoven deze keer op met mondharmonicaspeelster Hermine Deurloo. Het orkest staat onder leiding van chef-dirigent Matty Cilissen en zal u verrassen met bekende filmmelodieën van alle tijden.

Dit concert is mede mogelijk gemaakt door Stichting Vrienden van het Philips Harmonie Orkest.

Gefascineerd door de klank van de chromatische mondharmonica verruilde Hermine Deurloo haar altsaxofoon voor dit kleine instrumentje. En met succes: inmiddels trad ze op met artiesten uiteenlopend van Trijntje Oosterhuis, Douwe Bob, en Mike Boddé tot het Jazz Orkest van het Concertgebouw, het Metropole Orkest en de Marinierskapel der Koninklijke Marine. Deurloo opereert in de jazz, maar laat zich niet begrenzen door een bepaalde stijl. Haar laatste CD (Riverbeast, Zennez Records) maakte ze o.a. met legendarische drummer Steve Gadd en Alain Clark. Onlangs was ze te zien in het programma Jinek en met Mike Boddé bij Podium Witteman.

In 2018 wint Hermine Deurloo de Bernie Bray Harmonica Player of the Year Award, een prestigieuze prijs waarbij onder anderen Stevie Wonder en Toots Thielemans haar voorgingen.

foto Hermine: Stef Nagel

Zelfs als u haar naam nog niet kent, herkent u vast wel haar geluid: Deurloo geeft in een reclame een bekende rookworst net dat beetje extra pit.

Datum     : zondag 25 juni 2023

Locatie    : Wim van Doorne Muziekkiosk in Eindhoven