22 april 2019

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven
Datum: 22 april 2019

Philips Harmonie i.s.m Sint Lucas

Op Paasmaandag is in het Muziekgebouw het project “Movies in Concert” te beluisteren. Een mooie samenwerking tussen de Philips Harmonie en het Sint Lucas Eindhoven. De Philips Harmonie zal onder leiding van Matty Cilissen filmmuziek laten horen van Charlie Chaplin tot Jurassic Park. De bijbehorende beelden worden door de studenten van de richting Audiovisuele Vormgeving van Sint Lucas verzorgd.

Het worden niet de standaard filmbeelden, maar de leerlingen mogen hun creativiteit helemaal benutten en zelf bedenken wat ze voelen bij de muziek en wat ze ons willen laten zien. Het zal dus een zeer verrassende middag worden. Hier alvast een voorproefje.

In aanloop naar dit concert hebben de studenten een repetitie bezocht, en hebben enkele muzikanten een kijkje genomen bij de studenten (lees hier meer over hun bevindingen)

Renée van Wegberg zal de zang voor haar rekening nemen. Renée is zeer bekend in de musicalwereld en heeft al diverse mooie rollen voor haar rekening genomen. In maart 2012 was Van Wegberg te zien in het galaconcert Musical Classics in Ahoy, zij was één van de solisten in dit avondvullende programma in Ahoy Rotterdam. In 2012 en 2013 was zij te zien in het stuk De Vagina Monologen. Zij speelde afwisselend met andere actrices in deze voorstelling. In maart 2013 speelde Van Wegberg de rol van Maria Magdalena in de Jesus Christ Superstar concertante. In 2018 won Van Wegberg de Musical Award voor beste vrouwelijke hoofdrol in een kleine musical voor haar vertolking van Liesbeth List, in de gelijknamige musical over het leven van de chansonnière.

De aanvang van het concert is 15:00 uur

De locatie is het Muziekgebouw te Eindhoven

Kaartjes kosten € 15,00 via de website van Muziekgebouw Eindhoven.

Download hier alvast uw programmaboekje.

Dit concert is mede mogelijk gemaakt door een financiële ondersteuning van de firma Bazelmans audio visuals en een subsidietoekenning van CKE voor Amateurkunstprojecten 2019

• Renée van Wegberg
    Renée van Wegberg Zangeres