19 september 2021

Locatie: Muziekgebouw Eindhoven
Datum: 19 september 2021

Jubileumconcert 110 jaar Philips Harmonie ‘Opera con tutti’

Klik hier om kaarten voor € 5,00 te bestellen via Muziekgebouw Eindhoven.

LET OP: Volgens de laatste corona-maatregelen geldt bij dit concert het volgende: u heeft toegang tot dit concert indien u een vaccinatiebewijs, een negatief testbewijs (niet ouder dan 24 uur) of een bewijs van herstel kunt overleggen.

Tenor Eric Reddet, sopraan Aylin Sezer en bariton Marcel van Dieren treden op met het Philips Harmonie Orkest en brengen prachtige aria’s en ouvertures uit beroemde opera’s zoals Carmen, La Traviata en Turandot.

Het concert wordt gratis aangeboden aan de stad Eindhoven om het 110 jarig bestaan van het orkest te vieren en na een lange coronastilte het nieuwe concertseizoen te starten! Wel wordt vooraf een bijdrage gevraagd van 5 euro voor een drankje en placering ivm de nog geldende coronamaatregelen. Je kunt je kaarten reserveren via de deze link.

• Marcel van Dieren
    Marcel van Dieren Zanger

Bariton Marcel van Dieren studeerde klassiek solozang aan het Conservatorium van Tilburg bij Frans Fiselier. Daarna werd hij gecoacht door James McCray en sinds 2008 door de Nederlandse mezzosopraan Gemma Visser. Eerder studeerde Marcel aan de MusicAllFactory in Tilburg om zich te bekwamen in het musicalvak en kreeg privé zangles van o.a. Edward Hoepelman. Hij heeft vele opera-, operette- en musicalrollen gespeeld en gezongen bij onder meer Opera Zuid, Opera Spanga, het Productiehuis Jeugdconcerten Concertgebouw Amsterdam en Joop van den Ende Theaterproducties

• Eric Reddet
    Eric Reddet Zanger

Tenor Eric Reddet is een lyrisch tenor uit Frankrijk, maar inmiddels woonachtig en werkzaam in Nederland. Gedurende de laatste 3 jaar heeft Eric meer dan 300 concerten gegeven als solist met het Johann Strauss Orkest van André Rieu, met tournees door Europa, Zuid Amerika, de Verenigde Staten en Australië. Op het gebied van oratoriumkunst is Eric ook heel actief, met concerten door Nederland, België en Duitsland, zie ook (https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190325_00098098)

• Aylin Sezer
    Aylin Sezer Zangeres

Als klap op de vuurpijl, last but not least: Aylin Sezer!

De Turks-Nederlandse sopraan Aylin Sezer is geboren en opgegroeid in Turkije. Ze heeft een Nederlandse moeder en een Turkse vader. Naast haar gebruikelijke engagementen als klassiek geschoolde zangeres, geniet zij ook van toneel en cross-over optredens met Turkse muziek o.a met World Opera Lab en Selim Doğru en jazz met Ramon Valle’s Boundless Forces. Aylin Sezer behaalde haar master in operazang bij de Dutch National Opera Academy met een onderscheiding voor ‘exceptional artistic quality’. Samen met het Philips Harmonie Orkest zal zij het Kanatlari Gümüs uitvoeren; wellicht u bekend van het Prinsengrachtconcert 2021!

The Turkish-Dutch soprano Aylin Sezer was born and raised in Turkey. She has a Dutch mother and a Turkish father. In addition to her usual engagements as a classically trained singer, she also enjoys stage and crossover performances with Turkish music including World Opera Lab and Selim Doğru and jazz with Ramon Valle's Boundless Forces. Aylin Sezer obtained her master's degree in opera singing at the Dutch National Opera Academy with a distinction for 'exceptional artistic quality'. Together with the Philips Harmonie Orkest she will perform the Kanatlari Gümüs; you may be familiar with from the Prinsengracht concert 2021!